accident laa plak..

tak sangka lak bile niat baik aku nak teman mak soping renda dulang hantaran menjadi tragedi..Allah bagi balasan cash kat aku sebab tak baca yasin kot malam tadi..hehehe..kul 7.30 dah kuar umah pas maghrib sebab kedai tutup kul 8.00..tapi malang nasib kami, sampai area bandar penggaram* tu, semua kedai dah tutup..sampai kat simpang nak membelok ke kiri, aku perasan ada 1 keta tgh berenti..so aku sebagai pemandu berhemah ni pun, signal kiri dan bergerak dengan kelajuan yang amat perlahan dan beranggapan keta yg berhenti dan berada di sebelah kiri aku pun akan membelok ke kiri..tgh syok2 aku nak belok kiri, tetiba keta aku bergoyang..si mangkuk tadi rupanya langgar bumper keta aku..katanya dia nak terus..apa dia tak nampak ke aku signal tadi..

malas nak citer panjang, aku bayar je rm200..dia pakai keta honda city..tu pun pas mak aku dah panggil geng polis* dia..aku rasa cam tak cukup dia nak cat balik..alaa..bukan kemek pun..cuma calar je..aku pun konpius sapa yang salah..aku bayar je sebab malas nak buat urusan remeh g repot, insurans lagi..lagipun aku dah serik pas accident kat Melaka* dulu..nak kuar keta aku kena bayar, claim insurans aku walaupun bkn salah aku..keta aku dah jadi lempeng kat tgh2 pun aku gek yang disalahkan..ni semua kes ada org dlm laa tu..then NCB jadi 100% balik..buat rugi je kumpul NCB bertahun2..bile pikir2 balik, keta aku yang kena langgar, tapi aku lak yang bayar.. aku redha je la..anggap mcm zakat pendptn hujung tahun ni..mensucikan harta la kononnya..apa2 sabar je laa..

moral of the story..malam jumaat baca yasin dulu sebelum kuar umah..moga mendapat keberkatan..aminnn

5 comments:

  nUruL

October 17, 2008 at 2:43 AM

murah hati kwn aku ni. Mengikut le hendaknya perangai anak dln perut tu nanti. AMIN.

Kalau aku, harus bertekak dulu...org tu pun tergamak nak amik duit. Bangsa apakah dia itu melihat ibu mengandung mengeluarkan kos membaikpulih.

  ::epiloptimis::

October 19, 2008 at 6:49 PM

tu laa psl..tetiba lak aku jadi cam baik..malas laa nak gaduh2..masa tu aku konpius sapa yang salah sebenarnya..kalau dah bangsa tak reti nak tolak ansur tu, ko paham2 je laa bangsa apa..takkan bang2selebu kot..

  Hilmi & Faeizah

October 20, 2008 at 4:03 PM

Salam Is,
Sehat ke mak buyong? Hati2 memandu.....

  ::epiloptimis::

October 20, 2008 at 7:44 PM

This comment has been removed by the author.
  ::epiloptimis::

October 20, 2008 at 7:46 PM

ummi sf - aku baik2 aje..alhamdulillah..belum menunjukkan tanda2..hehehe..aku rasa aku dah cukup berhemah..tapi org lain yang tak berhemah..nak buat camno..