bersabar lah..

semalam aku g rutin check up..isu yang sama masih diutarakan..keunggulan tekanan darah aku yang masih mendapat perhatian doktor..nak buek camno..den dah cubo bertenang..tinggi gak..baseline aku pun 130/80..kalau setakat naik 140/90 tak ke cam normal??hehehe..last2 doktor dgn berat hati bagi gak aku ubat darah tinggi..cam sedih lak aku rasa..muda2 dah kena makan ubat org tua (muda lagi ke??)..harap2 penyakit ni dtg time aku pregnant je..jangan laa lekat sampai bile2 walaupun risikonya lebih dr 100%..mak abah aku dua2 mmg ada blood pressure..aku kira waris pertama yang mengikut jejak langkah..dengan kerja yang makin banyak ni..ingat senang ke nak merelakskan diri..kalau aku dpt kekalkan BP aku camtu je pun aku dah cukup bangga dgn diri aku..tak kisah laa..nak bagi ubat pun bagi la..janji baby aku sihat walafiat..itu yang penting..dah nak raya ni aku nak hepi2..malas nak pk masalah banyak2..lagipun masalah mmg takkan habis pun kan??..silamat hali laya kawan2...

3 comments:

  nUruL

September 24, 2008 at 9:43 PM

tp kan, kwn aku ada sorang tu...tiap kali pregnent mmg ada drh tggi. 5 kali pregnant, gitu la dia.
tp elok je bersalin...terus elok. time pregnant je kot ko nih...doa2 je la.

mcm akak ipar aku, klau time preggy ni, dia mesti kena kencing manis, drh tggi, problem jantung...lg pakej...so klau nak deliver...4 org doc. kena standby utk dia bg mewakili setiap penyakit dia...

kira ko beruntung lg is...doa byk2..

  nUruL

September 24, 2008 at 9:44 PM

isredza...ko buang le word verification tu, lotih aku masuk kan 3 kali..baru bleh . nasib baik aku x berputus asa.

kalu ikut tafsiran bln kelahiran aku, aku ni jenis keras hati utk mencapai matlamat...hahahah
bukan ke bulan kite sama...

  ::epiloptimis::

September 25, 2008 at 9:29 PM

sebab tu aku buh word verification tu beb..itu utk org yang kuat semangat cam kita ni..akan cuba bersungguh2 untuk mencapai matlamat..mekasih laa bagitau aku worst case senario..kira aku ni masih beruntung lagik ek..lain org, lain citernya..insyaAllah takde pape..ikut je nasihat doktor..dia bagi nasihat pun untuk kebaikan kita gak