entry raya





Nampaknya ada permintaan entry raya..hehehe..disebabkan permintaan ibu nurul*..maka aku pun meluangkan masa laa membuat entry raya ni..tahun ni aku raya kat BP je..mmg turn raya sini pun..ada gak rasa nak balik Perak*..last balik pun tahun lepas..maklumlah bile mak mertua dan ayah mertua dah takde ni,kemeriahan raya tu tak dirasakan sgt..bile balik kuala kangsar* jumpa biras2, anak buah and sedara mara je..sehari round pun habis..yang bestnya kitaorg konvoi reramai..tapi tahun ni tak dpt la aku nak rasa lemang jagung..dah b decide raya kat BP je..tak berani nak travel jauh2..takut terlebih aktif nanti, lain lak jadinya..

Tahun ni konsep raya kaler hijau..baju aku, mak sponsor..baju b aku yg pilih..siap dengan samping lagi aku carikan..bile dah siap, warnanya tak matching langsung..sorg ijau daun, sorang ijau pokok pisang..tak kisah laa b..janji warnanya hijau..hehehe...b pun jenis tak suka pakai baju melayu..tapi pepaham laa kalau dah bapak mertua org johor..kena laa ikut gaya org johor..nak tak nak, kena gak ada sehelai..macam tahun lepas, kitaorg beli last minit masa g singapore.. punya laa jauh beli baju melayu..abah aku dah sound, "jangan dibiasakan takde baju melayu"..

Kalau citer psl kuih raya, semuanya aku tunjuk je..lagipun ala kadar je laa..belikan untuk mak, pastu aku plan amik sekeping dua je untuk umah aku..aku pun sure akan habiskan masa kat umah mak punya..hehehe..penah dulu member aku dtg, bawak kuih sendiri, last2 dia makan kueh yang dia bawak..habis lak tu..yang penting, adat berziarah tu kan..makan kuih tu citer kedua..

Di kesempatan ini, aku nak susun sepuluh jari memohon ampun dan maaf dr kengkawan..minta halal makan minum dan segala perkara yang 'ter samada sengaja atau pun tak sengaja..moga ibadah kita diberkati ALLAH selalu dan sahabat2 sekalian berbahagia di samping keluarga tersayang

9 comments:

  nUruL

September 23, 2008 at 12:51 AM

gini la baru bagusss...semangat sket nak raya.
ada lagu2 raya gituu.
tp aku klau dtg umah ko...nak mkn kuih gak..xmo aku bwk kuih senirik

  ::epiloptimis::

September 23, 2008 at 12:58 AM

kita tukar laa gaya..
tak salah kan..kan...
yelah..kang aku angkut kuih dr umah mak aku..hehehe..tapi betul ke ko nak dtg??mcm tak caya je

  nUruL

September 23, 2008 at 6:57 PM

aku xde la bleh janji utk dtg...sekadar berbahasa gitu heheh.
klau umah ko area kl/s'ngor ni ha bleh gak aku usahakan utk dtg hehehe.
tp mana tau kan...kite merancang, tuhan tentukan..tup..tup..aku smpai. sape sangka, cempedak menjadi nangka!!

  Hilmi & Faeizah

September 23, 2008 at 11:18 PM

wahai cik Is..ni aku tgh komen ni...hehehe..alahai cik Is merajuk aku tak komen..hehehhe...Is aku tak hingin bawak kuih raye gi umah ko...aku bawakkan balang kueh terus....selamat hari raya is....aku pun dah xde pak mertua n mak mertua..sob sob...

  ::epiloptimis::

September 24, 2008 at 1:52 AM

ummi s.f - balang kueh pun balang kueh laa..ada gak org nak bagi aku balang kueh..hahaha..mari laa bersob..sob bersama2..

  Hilmi & Faeizah

September 24, 2008 at 7:52 PM

Is ko mane leh makan kueh banyak2....mak buyung kena pantang sket....ehehehehe...ko pantang jumpe kan....ko caye ke cakap aku is?..ko seronok tak aku tulis komen banyak2 ni...hehehe...gelang digiyum...name x glamer langsung...aku pun x penah dgr...hehehe....

  ::epiloptimis::

September 24, 2008 at 8:01 PM

oits..bukan pantang pas bersalin ke?skang ni bukan masa untuk "pantang jumpe" ke..aku nak makan puas2 beb..nanti nak memulakan kursus trim and trimmer..hahaha...ko pun sama laa ngan nurul* tu..talak tgk telebisyen ke? gelang digiyum tu gelang magnet laa.

p/s: ummi s.f-aku suke ko tulis banyak2..kalau boleh tulis berpage2 lagi best..

  nUruL

September 24, 2008 at 9:38 PM

weh...kata takut blood pressure naik. abih tu yg nak pulun mkn tu apa citer beb!!
Rondang2 byk lak time ghayo nih ...mencanak2 lak bp ko memburu impian nanti.

  ::epiloptimis::

September 25, 2008 at 9:31 PM

halaaa..kena pantang ke..
kang rayo aji den dah tak boleh ngaso rondang bagai..time tu dah time pantang tu..kono laa den melunaskan hajat terpondam ni haa