bila hidup menongkat langit

aku mmg tak paham kalau ada org yg rasa dirinya gah sgt..mcm dia akan hidup sampai bila2..sungguh aku tak paham..dulu aku mmg keras hati..hitam kata aku, hitam la dia..tapi bila aku kenang2, apa faedah aku dpt? sampai sekarang aku masih rasa bersalah sebab aku penah sakitkan hati org dan masih belum minta maaf dgn org tu..sng kata aku dah lost contact..jadi aku taknak org lain rasa mcm aku rasa..hidup kita ni tak lama..purata jangkahayat kita kat muka bumi ni 60-70 tahun je..kita dah lalui separuh darinya..alhamdulillah..syukur sgt2..dosa dgn Allah, insyaAllah kita boleh minta ampun sebab Allah tu Maha Pengasih, Penyayang dan Maha Pengampun..tapi dosa dgn manusia??Oleh itu, sudah2 la menongkat langit..sebab kiamat tu pasti dtg..tak guna memutuskan persaudaraan..awak juga yg rugi..harta kekayaan tak boleh menjamin kebahagian awak di sana..tak guna belajar setinggi langit, kalau tiada rasa hormat sesama manusia..terutamanya org yg lebih tua..pikir2 kan lah

2 comments:

  nUruL

September 1, 2009 at 2:02 AM

ko marah sape weh?
sape yg menongkat2 tuh

  ::epiloptimis::

September 1, 2009 at 10:09 PM

marah ye..hehe..
saja nak lepaskan geram kat sini..
yg penting bukan ko..kalau aku marah ko, sure aku tulis "nurul, jangan tongkat langit tu haaa"