tempe vs RFID

tetiba skang ni hangat isu tempe bole melawakan muka seseorg ekoran kenyataan dr seseorang yang berpengaruh baru2 ini..adakah ia benar??tak tau laa kesahihannya dr segi saintifik..mungkin pasni boleh soh angkasawan kedua negara g buat eksperimen tempe kat angkasa lak..boleh menaikkan pendptn per kapita negara terutama masyarakat jawa kalau terbukti keberkesanannya..huhuhuh...aku pun pasni nak g pasor laa beli tempe..tak dinafikan tempe banyak khasiat..baik untuk mengelakkan serangan sakit jantung..tapi baru2 ni aku dpt brosur dr sebuah hospital swasta berkaitan dengan pemakanan..dlm artikel tu, dia listkan senarai makanan yang boleh dan tidak boleh dimakan oleh manusia yang mempunyai darah berjenis B (drh aku laa tu)..dlm list tu, tempe ptt dielakkan..kang aku nak tanya laa pesal tempe takleh makan..org jenis b ni senang kena semput, sakit lupus, sinuisitis dan lain2 penyakit kulit..itu berdasarkan apa yang ditulis dlm artikel tu laa..kalau drh2 lain kena tanya kat doktor tu balik..

nape lak title aku tempe vs RFID??jawapannya, sebab aku suka laa nak tulis apa pun..RFID ni satu bidang yang aku suka nak teroka..hajat hati aku nak buat penyelidikan yg lebih mendalam ttg RFID..tapi aku sendiri tak tau kemampuan aku..aku takut tak tercapai jek..pyh nak jadi seorg yang optimis dan sll positif ni sebenarnya..but i try to find the giant inside me..aku nak bangunkan giant tu bersama2 dengan aku..ada kwn2 aku dah mula mengorak langkah..g negara org..tapi aku masih kat sini,sendirian..Ya Allah, mudahkan laa segala urusan aku..berilah aku kekuatan untuk menghadapi apa jua dugaan..jangan laa Kau duga aku dengan dugaan yang hebat, sesungguhnya aku masih belum bersedia..

skang ni hangat isu security dlm RFID..aku dah diskus sket2 dgn dekan apa tajuk yang aku nak propose..dr tahun lepas lagi..sampai skang aku masih belum tulis proposalnnya..kalau student buat lengah2, aku marah..tapi kalau aku lengah2, aku buat derk je dengan diri aku sendiri..apa nak jadi..ntah laa..semoga aku diberi kekuatan untuk meneruskan perjuangan yang belum selesai..yang penting, NIAT kita kena betul..aku kena tetapkan niat, semua ini untuk agama, bangsa dan negara..bukan untuk duit dan nama..semoga aku berada di landasan yang benar..amin...

1 comments:

  Wannoraini Abdul Latif

February 1, 2009 at 6:08 AM

Ala, yang cakap tempe tu bagus tu siap pernah buat ceramah dekat orang kampung dia konon muka dia makin awet muda sebab sapu muka dengan lumpur sawah.

Ceh, ingat orang kampung boleh dikencing macam tu je ke? Ini kawan aku yang cerita (org kampung org yg berpengaruh tu la).

Ada yang kata dia buat muka dan kulit, mata dekat Gleneagles Hospital KL. Kawan aku cakap, nurse kat situ yang pecah lubang. Hahaha, nak menipu tu budget2 la sket.