who cares....

aku sebenarnya blurr lagi nak tulis apa dlm blog ni..tapi aku rasa banyak benda aku bleh buat dgn blog ni..aku boleh citer benda2 yang aku xleh nak citer dgn org secara real, aku bleh lepaskan geram aku tanpa mention secara direct kat org..aku bleh kongsi kisah2 manis aku dengan org..org tak kenal aku, aku pun tak tau sapa yg baca..aku tergerak hati nak memblog ni lepas aku beli majalah PC bln ni..aku ingat blog ni utk org yg ada agenda je..tapi setelah disekolahkan oleh majalah tu, aku teruja lak nak memblog mcm korang2 suma..boleh gak aku coret apa2 peristiwa yang menarik dalam hidup aku dlm ni..kang bile anak cucu aku baca, sure diaorg bleh gelak2 atau nangis2 ngan aku..huhuhu

mggu lepas, aku g tgk john rambo dengan arjunatapa hati aku..aku bukannya ingin sgt nak g..dah dia beria ajak, aku g laa temankan..masuk panggung imax..besar bagai, tapi dalam tuh cuma 7 org..aku berdua org malaysia, yg lain omputih 2 org, org thai 3 org..banyak scene aku ttp mata jek laa..aku ni hati kecik..lagi laa nak tgk citer yg main bunuh sukati jek tu..kalau yg ngandung2 tuh takyah laa g..kecut perut siut..tapi ada ayat john rambo yang paling aku ingat " die for nothing or die for something"..peergghhhh menyusup menyelinap dlm hati aku..mcm berkobar2 lak dgr nak2 dgn suara garau2 macho hero tua dia tu..pastu mula laa aku berangan2 nak buat mcm2 untuk majukan diri aku..

selama aku hidup ni..banyak benda Allah cepat makbulkan doa aku..tapi dlm senang2 aku dpt benda2 lain tu, ada juga benda yang masih blum Allah kabulkan..kadang2 aku putus harap juga..bila tiba aku mengong tu, aku mula laa merepek ntah pape..bila aku dah tenang balik, aku ingat balik yang Allah akan duga sehingga tahap yang kita mampu tanggung..lagipun ujian tu semua kan untuk meningkatkan ketaqwaan kita pada Allah..mujur aku ada sang arjunatapa yang memahami diri aku..sentiasa bawak aku balik ke pangkal jalan..aku b'syukur sgt (tetiba lak cam jiwang)...

skang ofis lengang jek..dah nak chinese new year..member2 pun amik kesempatan laa cuti lama2..habiskan masa dengan family..family aku ada plan nak BBQ hujung minggu ni..emm..mesti sonok..kumpul ramai2..bile dah besar ni..payah nak dpt masa camtu..bile kecik beramuk tak sudah2..sampai baling2 kosi..bile besar baru tau nak rindu2an..itulah manusia..lagipun, air dichencang takkan putus..ok aa..aku rasa cukup aa setakat ni..kalau aku citer suma, xde benda lak nak citer di kemudian hari..

0 comments: