assignment dr puan faeizah

tetiba aku dpt assignment dr faei..disebabkan aku tgh free ni..aku layan laa permintaan dia ni

7 facts about me

  1. married..dah mausk 4 tahun
  2. muka serius gile..tapi bile kenal sure org kata.."aku ingat ko sombong"
  3. suka hepi2..kdg2 tak sedar apa yang aku cakap..kalau terasa hati tu..hampun maaf dipinta..
  4. self-motivated and like to motivate other person..supaya aku lebih termotivasi..kira mcm tunjuk bagus je la..
  5. nampak mcm strict dan tabah, tapi sebenarnya..Allah je yang tau..
  6. always positif eventhough sometime aku pun negatif thinkers juga..tapi aku taknak org sekeliling aku terpengaruh dgn emosi aku..so aku maintain cool..
  7. "ko ni selamba je..ikut suka ko je nak buat apa.."..itu org selalu cakap kat aku..

7 things that scare me
  1. of course mati sebelum sempat bertaubat dan minta maaf dengan semua org..
  2. kehilangan org yang aku syg dlm dunia ni..
  3. stuck bile buat phd..
  4. lupa diri..lupa agama..lupa keluarga..
  5. jadi anak tak kenang budi dan derhaka pada org tua..
  6. tgk citer seram..dulu aku suka gile..skang ni aku takut gile..ntah apa kena dgn aku.
  7. bile kapal terbang lalu atas bumbung umah aku..aku paling fobia..

7 random music
  1. apa2 pun aku layan...
  2. ...
  3. ...
  4. ..
  5. ..
  6. ..
  7. ..

7 things i say the most
  1. Ya Allah..Ya Tuhanku...
  2. pikir laa sendiri..(dah mcm nabil lak)
  3. sendiri mau ingat laa..
  4. kalau saya cakap...saya buat..(time nak gertak student di awal2 kelas..)
  5. b..i lap u..
  6. payehh..(ni aku pun tak tau maknanya..adik2 aku suka beno sebut perkataan ni)
  7. al-fatihah, 3 qul, ayat qursi, surah al-fil dan ayat pendinding..

7 things I treasure the most:
  1. being a Muslim
  2. mak, abah, adik2 dan suami ( mi familia)
  3. kwn2 aku dr tadika sampai laa keje ni
  4. keta aku
  5. umah aku
  6. gajet2 aku.
  7. harta benda aku yg lelain..

7 first time things I ever did
  1. Gi blind date dgn b..jumpa kat alor setar..aku bawak geng (ain, weed dengan mak lia).pastu g makan KFC..masa tu aku belanja..disebabkan itulah b terpikat..boleh gitu??
  2. first time jumpa dengan bakal mak mertua..tapi yg sedihnya di hospital sebab dia tak sihat..apa2 aku sempat kenal dgn dia sebelum dia meninggal 4 bulan kemudiaannya.. walaupun aku tak dpt nak sempurnakan hajat dia, aku janji akan jaga anak dia baik2.. insyaAllah..maafkan is mak..
  3. first time aku intebiu..semua aku jwb "saya tak tau"..dgn muka selamba gile..sebab aku pun tak harap dpt keje tu..aku cuma nak cari pengalaman je..second time aku intebiu..dah confident..lancar je goreng corner2 sket..trus dpt keje pas menganggur 2 minggu..panggilan intebiu pun dpt melalui TELEGRAM..mana ada org zmn skang intebiu org panggil pakai telegram..canggih kan kes aku..tu sebab aku tak tulis no tepon dlm resume..huhuhu..cam org penting lak aku rasa..
  4. first time aku pregnant, aku hepi sgt..tapi tu juga la first time aku gugur..aku down gile2 masa tu..dah la lagi sebulan nak hantar Independant Study (ala2...thesis master aku)..aku amik masa 4 bulan untuk recover dan kembali normal..skang ni aku tekad nak jaga baik2..aku taknak sejarah hitam berulang..wish me luck :)
  5. first time accident, aku naik basikal langgar keta tgh berenti parking tepi jalan..bile pikir2 balik, camna laa aku boleh langgar keta tu..terhijab lak mata aku masa tu..apa2 pun, kemalangan tu tak meninggalkan kecederaan teruk kepada aku..cuma cedera hati je..sebab abah dgn mak aku nampak aku terbang..huhu
  6. first time masuk spital, aku darjah 3..siap kena masuk air sebab aku demam lebih sebulan tak baik2..abah aku siap dah bagi derma kat anak yatim kelas adik aku soh doakan aku cepat sihat..rupa2nya aku nak kena campak..mlm2 aku lari wad sebab cari abah aku..hahaha..lawak gile bile ingat kisah tu..
  7. first time aku hilang org yang aku syg bile arwah nenek aku meninggal tahun 1990..itu laa saat sedih dlm hidup aku sebab aku dibesarkan dan rapat dengan nenek aku since mak abah aku keje..semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org beriman..Amin..

5 comments:

  Hilmi & Faeizah

July 1, 2008 at 4:02 PM

wah2...saya bagi extra mark pada awak..120%..ok la tu...

  nUruL

July 1, 2008 at 6:59 PM

wah2...aku pun nak wah2 kan ko nih. tp bukan assigment yg ko buat tuh. tp rupa paras blog ko nih. Baru le 'berjiwa' gini!!!....INILAH YANG KITA MAUUUU!!!

keep up the good work (poyo je aku kan)

  ::epiloptimis::

July 1, 2008 at 7:19 PM

huh..tu laa aku malas nak mula..kalau dah mula..kang aku obses sgt ngan blog aku ni..kalah plak blog korang kan..kan..kan...seharian aku buat penambahbaikan pada blog aku..korek balik skill html buat homepage dulu..(sebenarnya aku modify je..huhuhu)

ummi s.f-mekasih laa puan..jasa puan akan saya kenang sampai bile2..kalau anak puan masuk belajar kat sini, siang2 saya dah bagi dia grad trus..

nazliana - toche..toche..sungguh berjiwa rakyat blog aku ni..puan taknak bagi markah ke pada rupa paras blog saya ni??

  Hilmi & Faeizah

July 2, 2008 at 6:56 PM

i pun nak tukar skin my blog..can u teach me? i dah try tp x dpt ler cik is

  ::epiloptimis::

July 3, 2008 at 10:01 PM

cara paling sng, ko ari free template untuk blog.then download template tu..copy coding xml yang ada..then paste kat coding template ko yang sedia ada..sllnya dia ada bagitau cara2 nak replace layout kita tu..kdg2 jadi, kdg2 tak...cuba jaya ye..selamat mencuba dan selalu beramal..